Historia nas uczy jak budować wspólną bezpieczną przyszłość w Europie
Tytuł projektu: Historia nas uczy jak budować wspólną bezpieczną przyszłość w Europie
(07-POL01-CO07-00092-1)
Nazwa programu: COMENIUS - Partnerskie Projekty Szkół
Partnerzy projektu: Střední Odborná Škola Ochrany Osob a Majetku z Czech
Beneficjenci: uczniowie Liceum Ogólnokształcącego "Mundurowego" w Tychach ZDZ Katowice oraz Střední Odborná kola Ochrany Osob a Majetku z Czech
Obszar realizacji: Tychy, Male Svatoňovice (Czechy)
Zakres tematyczny projektu:
Pomaganie młodym ludziom w nabyciu podstawowych umiejętności komunikacyjnych i kompetencji życiowych niezbędnych dla rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego, a w szczególności przysposobienia obronnego, sprawności fizycznej oraz umiejętności ratowniczych i udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
Okres realizacji: 1 październik 2007r. - 31 lipca 2009r.
Wartość projektu: 16.000 euro
Promotor projektu: ZDZ Katowice
Koordynator projektu: Marta Fertała
Cele projektu:
- Zbliżenie młodzieży krajów sąsiadujących,
- przełamanie barier językowych i obalenie stereotypów kulturowych i religijnych
- Zachęcenie młodych ludzi do nauki języka sąsiadujących krajów.
- Rozpowszechnienie zasad pierwszej pomocy.
- Uświadomienie uczestnikom, że pomimo różnic, wiele ich łączy i jako obywatele Europy będą tworzyć wspólną, bezpieczną przyszłość.
- Współpraca uczniów i nauczycieli szkół uczestniczących w wymianie sprawi, że jedni i drudzy nabędą i rozwiną umiejętności komunikacji, pracy w grupie, nauczą się tolerancji a także zdobędą wiedzę z zakresu stosowania środków IT.
Rezultaty projektu:
- Opracowanie na temat: "Wielkie bitwy - negatywne skutki wojny dla narodów Europy"
- Film instruktażowy: udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej
- Prezentacja umiejętności sportowych oraz wystawy zdjęć z przebiegu wymiany
Innowacyjność projektu:
- Zaangażowanie uczestników w poznawanie historii i wykorzystanie wiedzy w budowaniu bezpiecznej przyszłości. Wykorzystanie środków IT w codziennej komunikacji.